Wat doen we bij de les?

Lichaamshouding, spieren en botten

We doen in de les verschillende oefeningen. Iedere oefening heeft zijn eigen specifieke uitwerking op het lichaam. Er zijn oefeningen die de spieren sterker maken, ruimte geven aan gespannen of verkrampte delen van het lichaam, helpen om gewrichten soepel en beweeglijk te houden, werken aan een goede houding, stevigheid geven of juist flexibiliteit. De les is zo samengesteld dat er verschillende onderwerpen aan bod komen en het lichaam weer in evenwicht wordt gebracht. 

 

 

 

Ademhaling

Veel mensen ademen te gespannen, te hoog of onvolledig. Door dit te gaan ervaren in het lichaam, krijg je er meer grip op. In de yogalessen leren mensen hun adembeweging beter kennen en herkennen: we werken iedere les met de adem. Regelmatig doen we specifieke oefeningen waardoor je het vermogen zult ontwikkelen om op allerlei manieren te ademen. De oefeningen helpen mensen om zich te ontspannen, te herstellen en meer vitaal te zijn.

 

Bewustwording

De yogales is een moment voor jezelf. Door de oefeningen leren mensen hun lichaam beter kennen: de spieren, de lichaamsbouw, de sterke en minder ontwikkelde punten. Na verloop van tijd ervaart men steeds beter of spieren gespannen of ontspannen zijn, of gewrichten soepel zijn of stram, of de adem stroomt of stokt. Hierdoor kun je steeds beter omgaan met spanning en stress, sneller bijsturen als er klachten ontstaan.

Kortom: meer genieten van het leven.

 

 

Kleine groepen, oefeningen op maat

Ik geef les aan kleine groepen. Het uitgangspunt van de lessen is dat iedereen werkt voor zichzelf, binnen de grenzen van het eigen lichaam. Mensen hebben verschillende mogelijkheden een beperkingen. We passen de oefeningen daarom aan waar dat prettiger, beter of gewoonweg nodig is. 

Gratis proefles

Bel of mail voor een gratis proefles. Mijn telefoonnummer is 06 4481 2696.

E-mail: mirjam@mirjambroekhoff.nl

Download
Inschrijfformulier
YogametMirjam - inschrijven.docx
Microsoft Word document 11.3 KB