Ontspannen met yoga


Waarom helpt yoga om (beter) te ontspannen? 

Ik werk vanuit mindfulness: een open, rustige, stabiele houding waardoor je nét wat anders kijkt naar de stress van het leven. Tijdens de oefeningen ben helemaal in het moment, bezig met je eigen lichaam. Door de yoga krijg je een toolkit: je kunt steeds makkelijker terug naar de adem, de gronding. Je gaat kleine signalen herkennen en aanpassen voordat het fout gaat.

En, raar maar waar: ontspannen kun je leren. Oefening baart kunst!


Oefening 1: lekker ontspannen voor je naar bed gaat. 

Doe de Groet aan de Maan (10 min). Een mat is niet nodig. 

Oefening 2: helemaal tot rust komen. Ontspanningsmeditatie (12 min). Liggend of op een stoel.


Chille muziek

Spotify 

Mijn playlist vóór de yogales. En hier vind je muziek om verder te ontspannen

 

Youtube

James Asher: vrij actief maar ook heel meditatief - Peace to all beings

Meditative mind: heel rustig en kalm, tabla en Hang drum 

Anugama: sjamanistische muziek die trance verwekkend is. 


Gratis goede Yoga: with Adriene (ENGELS)

Ik ben fan van de Amerikaanse yogadocent is Adriene van Yoga with Adriene. Op haar Youtube-kanaal staan veel verschillende lessen. Mijn tips: thirty days of yoga en yoga for beginners.


MEDITEREN


De Insight Timer app is hét hulpmiddel om te gaan mediteren. De app is gratis: je kunt er heel veel opnames beluisteren (ook van mij). De app biedt ook betaalde cursussen.

Je kunt ook bij mij terecht voor les in meditatie.